Beställning, leverans & byte

Efter att betalning gjorts genomförs beställningen och normal leveranstid är 2-3 veckor.

Alla våra paket är neutrala.

Vi använder Posten och DHL för våra leveranser och skickar alltid ut kollinummer så att ni kan spåra ert paket. Du kan också välja att hämta din beställning i Staffanstorp eller Lund.

Fraktbolag / pakettyp Pris Notering
Posten / DHL 75:-  
Posten hempaket 290:- Hemkörning
Express 550:- Leverans inom 3-4 vardagar

Detta är enhetsfrakt inom Sverige! Ska skorna skickas utomlands inom EU så kontakta oss för uppgift om fraktkostnaden. Vid export till Norge och andra länder utanför EU så omdisponerar vi som regel den svenska momsen till att betala för de ytterligare kostnaden för frakten. Men kontakta oss gärna om du har frågor.
Om du beställer skor från ett land utanför EU så kan det tillkomma moms och tull samt avgifter för införtullning. Dessa kostnader ligger utanför vår kontroll och är inget vi kan ta något ansvar för!


Byte & retur
Att handla skor på nätet kan kännas osäkert för vad gör man om de inte passar? Skulle det vara något som inte stämmer så får du byta eller lämna igen det du beställt inom 14 dagar från dess att du fick dem så länge du inte använt dem (prova går bra). Skorna måste vara i väsentligen oförändrat skick.

Vid retur skall skorna vara förpackade på liknande sätt som de kom till dig. Eftersom skolådan är en viktig del av förpackningen är det inte tillåtet att skriva på den, klistra adresslappar och/eller frimärke direkt på den. Om så sker kommer vi att ta ut en avgift på 100 kr.

För att vi ska kunna behandla din retur måste du lägga med en lapp där ditt namn framgår samt om du vill lämna tillbaka utan byte alternativt vilken modell och storlek du vill byta till.

Returfrakten till oss betalas av dig och adressen att skicka tillbaka skor till är denna:

Skofeber
David Bergkvist
Brågarpsvägen 35
245 33 Staffanstorp

Returnerade skor får inte beläggas med någon form av lösen eller postförskott.
Outlösta paket debiteras med 200 kr.

Vi strävar alltid efter att ha nöjda kunder och gör vårt yttersta för att kunna erbjuda ett brett sortiment och en bra service. Vi följer distansavtalslagen men skulle vi trots allt detta ändå anmälas till ARN så kommer vi självklart att följa deras beslut.

Upplever du att något blivit fel eller att det du köpt från Skofeber inte motsvarar dina förväntningar så kontakta oss så ska vi så långt det är möjligt försöka lösa situationen.

Om det uppstår en tvist som vi inte kan lösa i samförstånd, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar på ec.europa.eu/odr.
Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.